wtorek, 9 września 2014

Kotlety z bakłażana.

Dzisiaj polecam pyszne, bardzo delikatne kotleciki z bakłażana i sera feta. Jak je zobaczyłam na blogu lutki40, to od razu wiedziałam, że to moje smaki i prędzej czy później je zrobię.



Składniki:
ok. 400 - 500 gramów bakłażana (miałam dwa niewielkie)
0,5 kostki sera typu feta
ok. 4 łyżki bułki tartej
1 jajko
ząbek czosnku
sól,pieprz
ulubione przyprawy (użyłam wędzonej papryki i czubrycy czerwonej)



Sposób przygotowania:
Bakłażany podpiekłam w mocno nagrzanym piekarniku. Skórka musi być mocno przypieczona, u mnie trwało to jakieś 40 minut. Gorące warzywa zawinęłam w wilgotną ściereczkę kuchenną i odstawiłam do wystygnięcia. Zdjełam z bakłażanów skórkę, usunęłam pestki i pokroiłam w drobną kostkę. Dodałam ser i całość rozgniotłam widelcem. Dodałam jajko, przyprawy i tyle bułki tartej, żeby otrzymać masę z której da się ulepić kotleciki.
Uformowane kotlety obtaczałam w bułce tartej i smażyłam na oleju po kilka minut z każdej strony.




6 komentarzy:

  1. Pomysłowe i śliczne kotleciki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł :) nie pozostaje mi nic innego , jak tylko kupić bakłażana i się zajadać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiały być przepyszne. Jeszcze nie robiłam kotlecików z bakłażana, a to super pomysł. Zachęcam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014. Dzisiaj już ostatni dzień.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ,ale to bardzo się cieszę ,że smakowały .Apetycznie wyglądają !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz biorę ise na poważńie za gotowanie. Kupiłam już oleje w Oleofarm i teraz szukam przepisów a twój jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za podsunięcie pomysłu na smaczny i zdrowy obiad. Cały dzień rozmyślałam nad tym co dobrego ugotować, a tu proszę, prosty przepis na pięknie wyglądający kotlet. Myślę że będzie wszystkim smakowało :)

    OdpowiedzUsuń