piątek, 6 czerwca 2014

Proste, kruche ciasto z budyniową pianką i truskawkami.

Dzisiaj polecam bardzo łatwe, kruche ciasto z owocami. Teraz mamy sezon na truskawki, więc te owoce wykorzystałam do mojego wypieku, następne będzie z malinami, a potem z jagodami:)
Przepis znalazłam na Wizażu.


Składniki:
Ciasto
2,5 szklanki mąki
3 łyżki cukru
250 gramów masła
5 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Pianka budyniowa
5 białek
0,5 szklanki cukru pudru
2 opakowania proszku budyniowego waniliowego
0,5 szklanki oleju

300 gramów owoców
ew. cukier puder na lukier


Sposób wykonania:
Ciasto. Składniki na ciasto zagniotłam i włożyłam na pół godziny do lodówki. Po tym czasie 1/4 ciasta odłożyłam do zamrażalnika, a resztą wylepiłam foremkę o wymiarach 20 X 20 cm i podpiekłąm ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Pianka budyniowa. Białka ubiłam z cukrem, dodałam proszek budyniowy i olej.

Masę budyniową wylałam na podpieczone ciasto, na to ułożyłam truskawki, a na wierzch starłam resztę ciasta. Całość piekłam jeszcze ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni.

Ciasto jest pyszne, kruche i jednocześnie miękkie i rozpływające się w ustach. Owoce nie opadają na dno, dobrze utrzymują się na masie budyniowej. Ja zrobiłam jeszcze lukier z kilku łyżek cukru pudru i wody, bo jak dla nas ciasto było absolutnie za mało słodkie.




3 komentarze:

  1. Robię już drugi raz, jest wyśmienite!

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda..oby moje tak pięknie wyszło! :)

    Siedzi w piekarniku.. :P

    OdpowiedzUsuń